Omarknadsföringens mysterier

Jag har skrivit åtta inlägg på Flumpebloggen sedan årsskiftet. Det här blir mitt nionde och det första jag skriver i april. Det populäraste inlägget just nu är det jag skrev om lärares arbetstid i november förra året, Hur många timmar går det på en arbetsvecka? och antalet besökare befinner sig i en snygg nedåtgående kurva.

Men samtidigt har det sålts 6 flumpetröjor på lite drygt två veckor. Varför?

Om Janne
Flumpedagog och förskollärare. Bland annat...

2 Responses to Omarknadsföringens mysterier

  1. Lisa skriver:

    Ringar på vattnet, vet du. Och att även den allmänna debatten börjar handla något litet om verkligheten. Kanske?!

    Gilla

    • Janne skriver:

      Ja, det här med den allmänna debatten har jag ju precis skrivit om (”Envar en flumpedagog”) och månne är det därför. Samtidigt tänker jag att behovet att hävda sin inre flumpedagog minskar i takt med att allt fler lyfter fram den. Alltså att när jag började sälja flumpetröjorna var ju klimatet ett helt annat, och tröjorna var rent provocerande i vissas ögon. Så tror jag inte det är idag…

      Gilla

Kommentera

